Skal du snart til at holde bryllup, og vil du gerne booke den perfekte underholdning til din fest, kan det være en god idé at læse lidt med her.
Book i god tid
Det første gode råd er, at du bør booke din underholdning til bryllup i god tid. Der er tit rift om den form for underholdning, du kan booke til bryllup, og da stort set alle holder bryllup på samme ugedag (rigtig mange om fx lørdagen), kan det være godt at sikre din underholdning god tid i forvejen, så vedkommende ikke ender med at sige ja til at optræde et andet sted på lige netop den dato, I har sat jer. Så jo før du kan få lavet en aftale desto bedre.
Gør plads til de eller den optrædende
Når det kommer til selve dagen for brylluppet, er det også vigtigt, at du sørger for at gøre plads til dem, der skal optræde, inde i selve festlokalet. Derudover skal der også være sikkerhed for, at de kan komme ind og sætte deres grej op (hvis du fx booker et band), i god tid i forvejen, og der skal være nogen til at tage imod dem. Nogle optrædende kræver mere plads end andre. Et stort orkester kræver jo meget mere gulvplads end en stand-up komiker eksempelvis. Så vær sikker på at du har gjort nok plads klar til dem, der skal underholde til din fest.
Få lavet aftalen på skrift
Sidst, men ikke mindst, er det også en rigtig god idé at få lavet aftalen på skrift. På den måde kan der ikke herske nogen tvivl om tidspunktet, adressen, datoen, prisen eller andet. Der er mange, der vælger at lave sådan en aftale over telefonen, men når det så kommer til dagen, kan der opstå den ene misforståelse efter den anden, fordi det netop ikke er skrevet ned. Så booker du underholdning over telefonen, er det en god idé at følge op med en e-mail, så du er sikker på, at aftalen er fældet ned på skrift.